$2.99

12 Temmuz 2007 Perşembe

Vicdan Azabı.

.

1 yorum:

floydian&missechoes dedi ki...

...
Floydian:
eve girdigimde,
hava agirdi zaten,
dostoyevski'nin bir kitabi var;
ölü evinden anılar diye
yol boyunca, taksiciye yol tarif ederken onu düsündüm
piyotr gibi ayaklarimi sürüyerek girdim iceri
yukari kacan halamin ayak sesleri hala merdivende cinlarken
lostu icerisi
bizi üzgün yüzlü, ve saclari birkac gün icinde beyazlamis gibi duran bir kadin karsiladi
cocuklugumdan hatirladigim bir kadin
bir kiz
ne kadar yaslanmis dedim
ne kadar cokmus
hayat nasil eziyor bizi
girdik iceri
sarildim kevser teyzeye
sıkıca sarıldım
gögsüme bastırdım
annem, nasilsin dedim
nasil olalim dedi, aglamaya basladi
basimiz sagolsun dedim
agladim ben de onunla
cemalettin çakır,
ölen,
rivayet odur ki;
ben bir yaşındayken
ilk torununu kucagina almanin sevinciyle
- ki benim dedem oydu o zaman-
- dedemi hic gormedim-
beni havaya atip tutarken
elinden kacirir gibi olmus
son anda tutmus
-babam hep o gün düssen belki akillanirdin derdi-
yedirememis kendine bana zarar vermenin kiyisindan gecmeyi
günlerce icmis, eve ugramamis
sarıldım sıkıca karısına
gögsüme bastirdim
agladik
bi an durdu zaman
onu birakip etrafima baktim
bir sürü insan
yabanci yüzler cogu
kimi tanidik
-ama hep cocukluktan-
-sokakta kostugum günlerden-
selamlastim hepsiyle
-hepsi de zaten cocukken de güzeldin filan dediler-
nalan'i gördüm
benden on yas büyük kizlarini
-pazar günü beni arayan hani-
biz kücükken deprem oldugu zaman istanbul'da
herkes evden kacarken beni sıkıca tutmuş bir kere kapı kirişinin altında
o da kaçmamış beni birakip, hala anlatırlar
sarıldık
agladik, basimiz sagolsun dedik
balkonda babaannemi gördüm
titredi beni görünce bi an
ne yapacagini bilemedi
heyecanlandi
- bir bir bucuk yil oldu görüsmeyeli-
yanina gittim
-elimi opecek misin? dedi bana
bakamadim o an yüzüne
böyle alcakca
adice
yavsakca belki,
gülümseyebildim
yedigi bokun farkinda olan cocuklar gibi
elini optum
sarildim
bakmadim yüzüne
bakamadim
hep onlarin amcamlara ugrayip bize gelmedikleri günler geldi aklima
ben askerdeyken, kardesimle annemin parasizliktan ayni odada oturuslari geldi
-ben görmedim onlari hic-
-hic caba sarfetmedim-
- hic affetmedim-
-bugüne kadar herkesi affettim ben-
-herseyi-
-tanriyi bile-
-ben sucluydum belki, belki aldirmadim onlara-
-ama kardesimin hicbir sucu yoktu-
-isa bagirmis ya olmeden once; baba, baba, beni niye terkettin diye-
-niye terkettiler kardesimi?-
-hep bu döndü zihnimde-
hakim oldum kendime yine de
oturduk
odada, yeni ölmüs bir yaslinin ruhu gezerken
babaanneme baktim
nasil heyecanli olduguna
-ki babaannemi hep, bizim evimize geldikleri zaman oldugu gibi genc ve güclü görecegim diye düsünüyordum belki-
-egilmis biraz, yaslanmis iyice, ve yipranmis-
-hayat oglunu aldi ondan-
bakmadim yüzüne
bakamadim
ne diyebilirdim ki_
-hataliyim! mi?
-sizi ihmal ettim! mi?
canlari cehenneme dedim icimden
kardesimin yüzü geldi gözümün önüne
balkona ciktim
sigara yaktim bi tane
sigara icerken nazan abla geldi
-büyük kizlari-
-sen seversin diye yaptik. dedi
bi paket uzatti bana
ispanakli borek yapmislar
belki babaannem yapmis
sarildik
aglarken sigarami üstüme sürttüm
söndürdüm
iceri gectik
bi kac kisi daha gelmis, tanidik yüzler hep
hep cocukluktan ama
herkes konusuyor
birseyler anlatiyor odada
ufacik bir salon zaten
babaannemle annemin arasina oturdum
-yani asla olamadigim bir yere, ironik; degil mi-
konustu insanlar
konustum
cevaplar verdim
kardesimden bahsettik
annem fotografini cikardi
-sigara cantasinda fotograflarimiz varmis, ilaclarinin yaninda-
gösterdi herkese
elden ele dolastirdilar
babaanneme gelince;
aldi fotografi
ve gogsune soktu
-bu yeni galiba. dedi
-evet, al sende kalsin. dedik.
-yarin gelecek fulden, cekimi varmis oraya gitti bu aksam. dedi annem
yalan söyledik.
-o kaliyor onlarda gidip-
'eve gidince agzina sicacagim senin arayip kizim' dedim icimden
sonra pisman oldum bu düsünceden.
vazgectim.
napiyor kardesin dediler;
okuyor, üniversitede dedim.
bi an alcaldi duvarlar,
kocaman oldum ben
-okuyor! diye bagirmak istedim
- az masraf olsun diye amcanim aklina uyup meslek lisesine gönderdik ama;
- kader iste, abisi nefes aliyor hala! diye bagirmak istedim
- ben buradayim! diye bagirmak istedim
- ben buradayim, ve benim bir kardesim var! diye.
-ayni babana benziyorsun dedi biri.
tasdikledi herkes.
küfür gibi baktim yüzüne.
babaannem elimi sıktı.
-hadi kalkalim artik, fulden gelirse kapida kalmasin. dedim anneme
yalan soyledim.
fulden gelmeyecek bu gece.
kalktik.
elini optum babaannemin
-iyi bak kendine. dedim
-sen gelirsen, iyi bakarim dedi.
-annem sakin-
-bissuru ilac aldi evden cikmadan-
-kedi gibi-
-tamam, tamam dedim ben yine
yüzümde ayni alcakca gülümsemeyle
-kacamak-
opustuk herkesle,
nazan ablayla sarildik kapida,
sirtima dokundu,
-aa, sen cok terlemissin dedi,
-bisi olmaz, sicak disarisi dedim.
- olmaz, bekle bi dakka dedi.
kosturarak gitti iceri
elinde sarı yaldizli, bembeyaz, ufak bi havluyla geldi.
-don soyle de sırtına koyalim bunu, sen bebeksin hala bizim icin. dedi
belki tüm aksam boyunca,
sadece o an bebek degil, adam oldum
aglamadim
dondum
sirtima yerlestirdi havluyu.
ciktik evden vedalasip.
bi sigara yaktim yürürken.
-annemin dedigine göre halam arkamizdan bakiyormus-
seni aradim.
sonrasini biliyorsun.
...
























bu gece karanliga birakmakti kendimi amacim,
yolda gelirken onu düsünmüstüm.
bir anlik bile olsa,
düseyim, canim acisin diye düsündüm.
sen gelirken, konustugumuzda; birseyler yaziyordum
"yazmayacagim." dedigim an kapattim.
kapattim karanligin kapisini.
sana anlatmak istedim
rahatladim bak,
hafifledi ruhum..
agladim biraz, birazcik ama.
ama hic egmedim basimi.
...