$2.99

14 Ekim 2006 Cumartesi

BEKO TBL'de Mac İzlemek İcin Yapilmasi Gerekenler

1. Bilet Almak:

Efendim, basket maclarinin biletleri eskisi kadar zor ulasilir degil, salonlarin kapilarinda alma seceneginin yaninda biletixten de alabilirsiniz. Onemli olan 10 ytl olan bileti 1 ytl islem masrafi ve 3 ytl hizmet bedeli ile %40 daha fazla fiyata almaniz degil, dunya uzerinde boyle komisyonlar koyan baska firma var mi onu da bilmiyorum. Olayin puf noktasi su; biletler bildiginiz gibi tribunlerin sahaya yakinliklarina ve acilarina gore farkli fiyatlardan satilmakta. Sakin ha gidip de ( Saha icini kapsayan biletler haric ) pahali biletlerden almayiniz. Cunku Tekel - Darussafaka gibi bir mac izliyorsaniz zaten salonda polislerle birlikte yalniz olacaginiz icin istediginiz yere gidip oturabileceksiniz. Ama Fenerbahce Ulker - Besiktas Cola Turka gibi bir maca gitme niyetiniz varsa, ve amaciniz sadece ve sadece musabakayi izlemekse, saha kenarinizdan aldiginiz bilet bir sure sonra bazi gucler tarafindan salon kapilarinin disarida ucretsiz girmek icin bekleyen guruha acilmasi sonucunda etkisiz hale gelecektir, siz zaten saha kenarini pankartlarla kaplayip hoplayip ziplamak icin can atan fanatik taraftarlar tarafindan tadi kacmis bir sakiz gibi cignenip oturdugunuz yerden tukuruleceksiniz. Ben, iki periyot dayanabildim, maci rahat izlemek icin ust tribundeki kameramanin yanina kactigimda ise oturdugum yerin uzerinde tum tribunu kapsayacak sekilde bir bayrak acildigini gordum. Evet, o bayragin altinda kalan yaklasik dort bin kisi maci nasil izledi o kismi hepimiz merak ediyoruz. Hayir, bir de kesin kasinti filan yapar o naylon.

Ayrica, belli bir takim taraftariysaniz, anladigim kadariyla mac oncesi salonun disina gelen Reis adinda bazi adamlar mevcut, bunlari bekleyip "Abi meraba ehu ehu" seklinde etrafindaki etten cembere dahil olursaniz, bilet almaniza filan gerek kalmiyor. Neyin reisidir, onu bilemiyorum, ama Temel Reis olmadigi kesin.

Ha, bir de Biletix isimli bu kurulus BJK ve Fenerbahce kulupleri arasinda yapilan anlasma geregince maclara misafir seyirci alinmayacagini bilet satis ekranlarindan duyurmuyor, buna dikkat edin yoksa benim gibi sekiz dokuz bin Fenerbahce seyircisinin icinde tek Besiktasli olarak mac izlemek zorunda kalirsiniz. Duzenli olarak bize karsi duyduklari cinsel acliktan bahsettiler, benim aklim o sirada Ostojic'in neden etkisiz kaldiginda oldugu icin pek tahrik olmadim.

2. Salona Girmek:

Bu da diger bir dikkat gerektiren nokta. Allah muhafaza, sigara filan iciyorsaniz, ve benim gibi cakmaginiza bagli bir insansaniz; tavsiye ediyorum maca kibritle gidin. Biliyorsunuz; karsilasmalar sirasinda kafa yarmak maksatli sahaya cakmak, bozuk para, cep telefonu, cagri cihazi, semsiye, maytap ve sandalye atan tipler mevcut ulkemizde, ve sevgili guvenlik guclerimiz nazarinda hepimiz bu kapsama giriyoruz. Kapidaki gorevliye cakmagimi vermeyecegimi belirttim, o da vermek zorunda oldugumu soyledi. Sigara ictigimi, ve sigarami yakabilmek icin genellikle cakmaga gerek duydugumu soyledigimdeyse ne is yaptigimi sordu. "Borsaciyim" dedim, inanmayip kimligime bakmak istedi. Ehliyetimden borsaci oldugumu nasil anladi bilmiyorum ama cakmagimi geri verdi, oysa borsacilarin cogu derin ruhsal problemler yasayan insanlardir. "Sofben tamircisiyim" deseydim ne tepki verecekti cok merak ediyorum.

Tabi borsaci oldugum icin paranin kiymetini bildigim varsayimindan hareketle bozuk paralarimi da almadi, zaten bes dakika sonra icerideki bufelerde sosisli alma girisimim sonucu verdigim 10 ytl'ye karsilik para ustu olarak 6 adet 1 ytl'lik bozuk parayla odullendirilmistim. 6 tane buyuk sayilabilecek madeni paradan bahsediyorum, kafa yarma gibi bir istegim olsaydi İbrahim Kutluay'in gorece buyuk kafasina uc tanesini isabet ettirebilirdim. Kesin.

3. Yerinize oturmak:

Biletiniz var ya, siz tabii ki yerinize rahatlikla oturabileceginizi dusunuyorsunuz. Rahat olun ve gevseyin, boyle bir gercekligin mevcut olmadigini birazdan kolaylikla kabul edeceksiniz. G3 tribununde ve ilk sirada bir adet koltuk sahibi oldugunuz dusunun, yerinize gittiginizde kicinizi koymaniz icin tasarlanmis koltuklarin uzerinde zaten bir suru ayakkabi oldugunu goreceksiniz. Bu ayakkabilarin icleri de dolu, ama ne yazik ki ayaklarin sahipleri icin ayni seyi soyleyemeyecegim. Ben gidip yerime oturdugumda bir suru genc arkadasim, onunde ne yazdigini bir turlu anlayamadigim bir pankarti baglayabilmek icin insanustu caba gosteriyorlardi. Macin baslamasina birkac dakika kala nihayet basarabildiler de yerimize oturduk. Kendilerine buradan tesekkur ediyorum, biraz daha zorlansalar hic oturamayabilirdim. Oturdugum sure boyunca da, saha icindeki Erdal Acar kilikli bir arkadasimizdan talimat alabilmek icin surekli olarak sagimdan, solumdan, uzerimden atlayip sahaya girdiler. Benim bildigim oraya girebilmek icin yapilmis iki tane duzgun kapi var, bu kapilarda biletlerinizi kontrol eden arkadaslar mevcut. Tabii bu bahsettigim Pseudo-Erdal Acar arkadasimiz gibi cebinizde bir tomar VIP biletiniz varsa pek de sorun olmuyor. Kendisi bir saniye maci izlemedi, gozu surekli tribunlerdeki tezahuratin nasil yonetildigindeydi. Aziz Yildirim'in kendisiyle kivanc duydugunu dusunup pek bir memnun olduguna eminim.

4. Maci İzlemek:

İste en keyifli kisma geldik, tum cektiginiz sikintilar sona erdi ve siz artik macinizi izleyebileceksiniz. Biliyorum, Mrsic'in nasil oynayacagini, Kambala'nin pota altini nasil darmadagin edecegini ve Reese'in nasil top kullanacagini cok merak ediyorsunuz; ama eger benim gibi maci yakindan izleme niyetinde bir insansaniz hic bir halt goremeyeceginizi garanti ediyorum. Siz , basketbol salonuna mac izlemek icin gelen zavallilar, ayaga kalkmak zorundasiniz ! Hem de en onde olmaniza ragmen, cunku VIP sayilan sandalyelerde oturan ve tam saha seviyesinde bulunan arkadaslar bir saniye bile oturmuyorlar ! Bu kadar cok kisinin basurdan muzdarip olacagini dusunmuyorum, herhalde boylesine coskulu tezahurat yapmak kendilerini iyi hissetmelerine sebep oluyordur. Oturdugum yer birazcik sagda oldugu icin Fenerbahce hucumlarini izleyebildim, ama Besiktas hucumlarinda hicbir sey goremedim.

Ey basketbol salonuna maci izlemek icin giden zavalli, tependeki buyuk ekran senin maci izleyebilmen icin yapilmistir; kaldir o aptal kafani ve maci oradan seyret !

5. Yan İhtiyaclar:

Artik eskisi gibi degil, salonlarda tum ihtiyaclarinizi karsilayacak yan olanaklar mevcut. Tuvaletler guzel, yillardir Abdi İpekci'nin hicbir tuvaletinde ne kicimi , ne elimi silebilecek tek bir pecete parcasina rastlamamis olsam da temiz oldugu soylenebilir. Sigara tiryakisiyseniz bufelerin oldugu bolumlerde sigara icebiliyorsunuz, hatta birinci periyodun sonundan itibaren ortalikta TBF'den kimse kalmadigi icin salonda da icebiliyorsunuz. İlk periyot biterken saha ici tribunlerden ufak bir duman huzmesi yukseldigini gordum, yapan arkadasi medeni cesaretinden dolayi tebrik ediyorum.

6. Yerinizden kalkmak - Ve salondan Cikis:

Erken davransaniz iyi olur, kolay degil merdiven bosluklarini doldurmus binlerce kisinin uzerinden gececeksiniz. Eger benim gibi kalabaligin coskusuna dayanamayip onceden biryerlere kactiysaniz isiniz daha kolay, macin bitiminden bir iki dakika once cikip rahatlikla ulasim araci bulabilirsiniz.

Burada yazdiklarimdan Fenerbahce seyircisine kil oldugum sonucunu cikaran bir suru aklievvel olacaktir; hayir, ben sadece sporu eziyet haline getiren her turlu fanatik taraftara kilim, o konuda renk ayrimi yapamiyorum. İkinci devre rovans maci yuksek ihtimal Akatlar Spor Kompleksinde olacak, orada da durumun farkli olacagini sanmiyorum.

Herseye ragmen guzel mac oldu, Fenerbahce bizi kotu elledi orasi ayri.

Hiç yorum yok: